Posted in Media Influence Matrix

Who’s Funding Journalism in Kazakhstan

When Vlast.kz, a Russian-language news portal, launched operations in 2012, its founders pinned their hopes on readers to finance them. But not many people thronged…

More
Posted in The Hot Potato

Google Bankrolls Oligarch-Owned Media Group in Hungary

Google joins the Hungarian government of Viktor Orban and its allies in funding the company that runs Origo, a Hungarian pro-government news portal. The recent…

More
Posted in Audiences

News Media on Twitter: Who Are the Top Dogs in Europe?

Large, established media, including public service outlets, dominate the Twitter market in much of Western Europe, but less in the east. Mainstream media outlets dominate…

More
Posted in Public Media The Hot Potato

Head of Ukraine’s Public Television Axed

The director of Ukraine’s public broadcaster UA:PBC, a feisty and forthright journalist, is given the boot as the country prepares for presidential elections. Zurab Alasania,…

More
Posted in Local Reporter Markets & Players

Newspapers in Pakistan: Extinction Crisis

A major media group in Pakistan shuts down five of its publications as journalism crisis in the country worsens. Jang Group of Newspapers, the largest…

More
Posted in Local Reporter

Hungarian Government’s Monopoly in the Media: The Last Act

Hungary’s pro-government media outlets get together to create a powerful media conglomerate. The stink of the old communist days is in the air. The owners…

More
Posted in Head Honchos Local Reporter

Cameroon’s Independent Media: Zero Tolerance

One of the wealthiest media tycoons in Cameroon lands firmly into the government’s crosshairs as attacks on independent journalism intensify. Only seven years ago, Mimi…

More
Posted in Local Reporter

Head of Open Society Journalism Program Quits

The director of the Program on Independent Journalism (PIJ), the flagship journalism program of the Open Society Foundations (OSF) has quit, the OSF announced. Ms…

More
Posted in Local Reporter

Hungary: Prime Minister’s Allies Take Over Popular News Website

Hungarian businessman Zoltan Speder sold in mid-September 2018 his stake in the company cemp-X Online, which owns several publications and indirectly controls Index.hu, Hungary’s largest independent…

More
Posted in Local Reporter

TV Barrandov in the Dock After Scrapping News

The Council for Radio and Television Broadcasting (RRTV), the broadcast regulator in the Czech Republic, asked the owners of TV Barrandov to explain why they…

More